• Informacje dla rodziców 3-latków

            12.07.2021

            Drodzy Rodzice,

            cieszymy się, że Wasze dziecko dołączy do społeczności Przedszkola w Starych Załubicach. Jesteśmy przekonani, że będzie to szczęśliwy i bezpieczny czas dla Państwa i dzieci. Początki będą trudne, bo ciężko dzieciom rozstać się z rodzicami i zostać w nowym miejscu pod opieką nowych, nieznanych osób. Ciężko też rodzicom zostawić swoje skarby pod opieką obcych osób. Musicie się Państwo uzbroić w cierpliwość, bo zanim dziecko poczuje się bezpiecznie w nowym miejscu musi minąć trochę czasu.

            Dziecko rozpoczynające przedszkole musi być odpieluchowane, ponieważ w przedszkolu nie ma możliwości zmiany pieluch. Idąc do przedszkola dziecko żegna się też z butelkami, smoczkami i papkami do jedzenia.

            Aby dziecku było łatwiej w przedszkolu warto zadbać, by jadło samodzielnie, by próbowało samodzielnie się ubierać. Panie chętnie dzieciom pomagają we wszystkich czynnościach, ale im dziecko jest bardziej samodzielne, tym łatwiej funkcjonować mu w grupie. 

             

            Początki wszędzie bywają trudne. Adaptacja u jednych dzieci przebiega bardzo szybko, a u innych jest rozłożona w czasie. Jedne dzieci wydają się być szczęśliwe w przedszkolu, a po pewnym czasie przeżywają kryzys, inne adaptują się długo i wylewają przy tym dużo łez. Pierwsze dwa tygodnie w przedszkolu są dla dzieci i rodziców zazwyczaj trudne. Nawet jak dziecko jest w dobrym nastroju, a widzi płaczące dzieci, płacz mu się udziela.
            Ważne, aby z dziećmi rozmawiać o przedszkolu, bawić się w przedszkole, opowiadać i czytać książeczki, by oswoić dziecko z nową sytuacją. Nigdy nie straszcie dziecka przedszkolem, chyba że chcecie, by było tylko z Wami w domu. Mówcie dziecku prawdę, bądźcie cierpliwi, spokojni i pozytywnie nastawieni.

             

            Rzeczy, które są potrzebne do przedszkola od września:

            • poduszeczka tzw. „jasiek” o wymiarach 40/40,
            • cienka kołderka lub powleczony kocyk o wymiarach 140x200,
            • cienka piżamka,
            • kapcie (wygodne i łatwe do wkładania – bez sznurowadeł),
            • bielizna i ubranie na zmianę (odpowiednie do pory roku: 2 podkoszulki, 2 pary majteczek, bluzka, skarpetki/rajstopki, spodnie/spódniczka – z gumką, bez guzików),
            • mały ręczniczek z zawieszką,
            • chusteczki suche (pudełko),
            • grzebień lub szczotka do włosów.

            Prosimy o podpisanie wszystkich rzeczy (ręcznika, pościeli, ubrań, kapci). Dobrze, aby razem z dzieckiem robić zakupy do przedszkola, by wiedziało, jak wyglądają jego rzeczy.

             

            Nasze przedszkole zapewnia grupom przedszkolnym wspólne przybory plastyczne, ale z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne rekomendujemy, aby każde dziecko posiadało własny zestaw przyborów – podpisany i przechowywany w indywidualnej szafeczce. Jeśli zdecydujecie się Państwo na takie rozwiązanie warto skompletować zestaw składający się z:

             

            • kredki kredowe „Bambino”
            • kredki grube ( mogą być trójkątne) drewniane
            • 2x blok techniczny –  kolorowe kartki A4
            • 2x blok techniczny – białe kartki A4
            • 2x blok rysunkowy – kolorowe kartki A4
            • kartki białe do swobodnego rysowania (może być papier ksero)
            • klej w sztyfcie – 2x
            • nożyczki
            • plastelina – 1x
            • papier kolorowy – 1x
            • pędzel
            • farby plakatowe
            • teczka tekturowa A4  na prace plastyczne dzieci

            Wszystkie przybory należy podpisać!


            Przedszkole jest czynne od 7.00 do 17.00. Dni w przedszkolu wyglądają bardzo podobnie. O 9.00 jest śniadanie, potem organizowane są zajęcia dydaktyczne. Potem dzieci wychodzą na plac zabaw. O 12.00 jest obiad, po obiedzie grupa udaje się na odpoczynek. Niektóre dzieci śpią, niektóre odpoczywają przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej. O 15.00 jest podwieczorek. Po obiedzie jest czas na dowolne zabawy. Ważne jest, aby przyprowadzić dziecko najpóźniej do godziny 8.30 i nie odbierać w porze leżakowania.

             

            W pierwszych dniach przedszkola warto skrócić dziecku pobyt w przedszkolu, by rozstanie z rodzicem nie było zbyt długie.

             

            Po 15 sierpnia podamy Państwu termin spotkania z rodzicami trzylatków, będzie można też ze strony internetowej lub w szatni przedszkola pobrać druki dokumentów, które należy wypełnić na 1.09.2021 r.

             

            Życzymy Państwu miłych wakacji i zapraszamy do naszego przedszkola!

          • Kierunek: Szczepienie!

            06.07.2021

            Centrum Medyczne im. Bitwy Warszawskiej w Radzyminie organizuje akcję wyjazdowych szczepień przeciwko Covid-19

            W immieniu CM im. Bitwy Warszawskiej w Radzyminie Wszystkie chętne osoby zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych szczepień p/COVID

             

            Szczepienia blisko domu:

            *   07.07.2021 r. (środa) w godzinach od 08.00 do 10.00

            Szkoła Podstawowa Nr 2 im. M.Chełmońskiej - Szczepankowskiej w Słupnie

            Słupno, ul. Szkolna 3,

            *   14.07.2021 r. (środa) w godzinach od 08.00 do 10.00

            Szkoła Podstawowa nr 2 im. księżnej Eleonory Czartoryskiej w Radzyminie

            Radzymin, ul. M. Konopnickiej 24,

            *   21.07.2021 r. (środa) w godzinach od 08.00 do 10.00

            Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Janiny Januszewskiej w Ciemnem

            Ciemne, ul. Wołomińska 208

            *   28.07.2021 r. (środa) w godzinach od 08.00 do 10.00

            Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Armii Krajowej w Starych Załubicach

            Stare Załubice, ul. Mazowiecka 40

             

            W wybranych terminach nie obowiązują zapisy – wystarczy przyjść w godzinach pracy naszego Zespołu Medycznego, z dowodem osobistym lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość i wyrazić chęć zaszczepienia.

             

            Loteria Narodowego Programu Szczepień

            Do 30 września 2021 r. każda zaszczepiona osoba może zarejestrować się i wyrazić zgodę na udział w loterii na www.pacjent.gov.pl na swoim IKP lub na Infolinii Narodowego Programu Szczepień 989.

            Szczepienia wykonywane są wyłącznie preparatem firmy Pfizer.

             

            Jeśli któryś z mieszkańców (dotyczy osób 70+) potrzebuje transportu na szczepienie, wystarczy to zgłosić do CM w Radzyminie, a Ochotnicy z OSP zapewnią bezpłatny transport.

            Osoby leżące, mogą skorzystać ze szczepień w miejscu zamieszkania – wystarczy tylko zgłosić to na maila: anna.orlinska@cmradzymin.pl

             

            Anna Orlińska

            Specjalista ds. promocji i marketingu

            Starszy Pracownik Socjalny,

             

            CENTRUM MEDYCZNE

            im. Bitwy Warszawskiej 1920 r w Radzyminie

            Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej

            ul. Konstytucji 3-go Maja 17

            05 – 250 Radzymin

            tel. 22 7865 530

            tel. 22 7607 200 wew. 513

            Fax. 22 7607 201

            www.cmradzymin.pl

          • Już 25 czerwca kończymy rok szkolny 2020/2021

            18.06.2021

            Również tym roku musimy zrezygnować ze wspólnego uroczystego świętowania zakończenia roku szkolnego. Na 25 czerwca planujemy natomiast spotkania w grupach klasowych. Poniżej prezentujemy harmonogram spotkań.

            Pamiętajcie o tym, że nadal działamy w reżimie sanitarnym:

            1. w spotkaniach mogą wziąć tylko osoby zdrowe,

            2. w przestrzeniach wspólnych szkoły obowiązują maseczki,

            3. staramy się zachować dystans społeczny,

            4. minimalizujemy do niezbędnych sytuacji obecność rodziców w budynku szkoły (w spotkaniach w sali gimnastycznej może wziąć udział po jednym rodzicu ucznia),

            5. przy wejściu do budynku szkoły dezynfekujemy ręce.

          • Oferta wakacyjna Gminy Radzymin

            16.06.2021

            W tym roku Gmina Radzymin we współpracy z CUW i radzymińskimi szkołami przygotowała ofertę półkolonii

            Gmina Radzymin wspólnie z Centrum Usług Wspólnych w Radzyminie i z gminnymi szkołami podstawowymi zapraszają dzieci klas I-IV szkoły podstawowej, mieszkające w gminie Radzymin do uczestniczenia w półkoloniach – „Lato w mieście”.

            Zaplanowano organizację aż 7 tygodniowych turnusów, każdy tydzień organizowany jest na terenie innej placówki szkolnej. W naszej szkole półkolonie będą organizowane w tygodniu 26 - 30 lipca 2021 r. W innym terminie uczniowie mogą skorzystać z oferty pozostałych szkół.


            Oferujemy Państwu siedem turnusów w terminach od 05.07 do 20.08.2021 r. Turnusy trwają od poniedziałku do piątku. Każdy turnus odbywa się w innej szkole. Opieka i atrakcje dla dzieci będą zapewnione w godzinach 07:30 – 16:30.

            W programie mi. in.:

            • zajęcia i warsztaty plastyczne
            • kino
            • zajęcia sportowe
            • wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego w Kicinach
            • wyjazd na basen

            oraz wiele innych atrakcji.

            W cenie wyżywienie, bilety wstępu, ubezpieczenie.

            KOSZT za tygodniowy turnus:

            Harmonogram turnusów:

            • 05.07.- 09.07.2021 – SP2 w Słupnie
            • 12.07.- 16.07.2021 – SP2 w Radzyminie
            • 19.07.- 23.07.2021 – ZSP w Ciemnem
            • 26.07.- 30.07.2021 – ZSP w Starych Załubicach
            • 02.08. - 06.08.2021 – SP1 w Słupnie
            • 09.08. - 13.08.2021 – SP w Nadmie
            • 16.08. - 20.08.2021 – SP1 w Radzymininie


            Aby zgłosić dziecko na półkolonie należy w sekretariacie szkoły złożyć zgłoszenie i kartę kwalifikacyjną:

                                        KARTA_KWALIFIKACYJNA                  ZGŁOSZENIE


            Zapisy trwają od dziś do 25.06.2021 r. W razie dużego zainteresowania przy rozpatrywaniu wniosków będzie brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.


          • ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NAJŁADNIEJSZA KAPLICZKA MATKI BOŻEJ

            08.06.2021

            Dnia 24.05.2021 r. został rozstrzygnięty konkurs pt. ,, Najładniejsza kapliczka Matki Bożej”. Miał on na celu przypomnienie uczniom poprzez twórczość plastyczną chrześcijańskiej tradycji naszego kraju. Prace konkursowe zachwycały pięknem, pomysłowością

            i dokładnością. Jury po długich naradach nagrodziło następujące prace:

            I miejsce Julia Szabłowska z kl. I a

            II miejsce Kacper Żurawski z kl. II a

            III miejsce Jan Pisarek z kl. I a i Jakub Pisarek z kl. III b

            Zwycięzcom gratulujemy!

            Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.

             

            Prace konkursowe były zaprezentowane na wystawie w kościele parafialnym pw. Św. Stanisława Biskupa i Męczennika oraz w szkole.

             

            Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie nagród.

             

            Organizatorzy:

            Katechetka Marta Rybak, Katarzyna Jernaś, Edyta Rudy.

          • Od 31 maja wszyscy wracamy do nauki stacjonarnej!

            28.05.2021

            Już się nie możemy doczekać poniedziałku, a Wy? Pamiętajcie o spakowaniu plecaków, nastawieniu budzików, zabierzcie worki z obuwiem zmiennym.

            Zajęcia stacjonarne będą się odbywały według dotychczasowego planu lekcji. Plan dla klasy można sprawdzić w dzienniku elektronicznym.

            Ponieważ nie mamy już możliwości przydzielenia osobnych sal każdej planie, lekcje będą się odbywały w salach oznaczonych na planie lekcji. Przydział sal można sprawdzić na planie przy pokoju nauczycielskim lub przy świetlicy.

            Z uwagi na to, że wiele miesięcy upłynęło odkąd ostatni raz spotykaliśmy się stacjonarnie z uczniami klas V i VI - załączamy poniżej pliki z planami tych klas.

                                      5a.pdf                         5b.pdf                    6a.pdf                      6b.pdf

            Uczniowie klas IV-VIII zapisani na obiady będą mogli korzystać z posiłków w sali 15 w godzinach 12.20-12.40.

            Pamiętajcie o butach na zmianę! Podział szatni pozostaje bez zmian - uczniowie kl. 4-5 korzystają z szatni przy sklepiku szkolnym, uczniowie kl. 6 – z szatni przy hali gimnastycznej.

            Przerwy 5 min. i 10 min. uczniowie spędzają na korytarzach szkolnych, natomiast na dłuższych przerwach wychodzą na dziedziniec przy hali sportowej (przy sprzyjających warunkach atmosferycznych).

            Nadal w przestrzeniach wspólnych (korytarze, toalety) obowiązuje noszenie maseczek, a przy wejściu do szkoły należy obowiązkowo zdezynfekować ręce.

            Poranne zajęcia świetlicowe, które dotychczas odbywały się w bibliotece, od poniedziałku zostają przeniesione do świetlicy, także uczniów klas IV-VIII, którzy dotychczas brali w nich udział, zapraszamy do świetlicy.

          • SKARPETKOSTWÓR Przedszkolny Konkurs Rękodzieła Artystycznego

            26.05.2021

            Zapraszamy dzieci i rodziców do udziału w konkursie rękodzieła artystycznego!

            Tematem konkursu jest „SKARPETKOSTWÓR

            Zadanie polega na stworzeniu pluszowej zabawki ze skarpety. Forma i rodzaj wykorzystanych materiałów są dowolne.

            Prace będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych: 3-4 latki; 5-6 latki

            Termin zgłaszania prac do 10.06. 2021

            Prace wraz z kartą zgłoszeniową przekazujemy do wychowawcy grupy trzylatków Małgorzaty Kostrzębskiej do 10.06. 2021

            REGULAMIN KONKURSU RĘKODZIEŁA ARTYSTYCZNEGO

            DLA DZIECI I DOROSŁYCH POD HASŁEM

            „SKARPETKOSTWORY”

            I.CELE

            1.Zwiększanie zainteresowania dzieci rękodziełem.

            2.Doskonalenie zdolności z zakresu motoryki małej.

            3.Rozwijanie umiejętności twórczego myślenia i nieszablonowego podejścia do otaczającej nas rzeczywistości.

            4.Promocja osiągnięć uczestników konkursu i placówki oświatowej w mediach społecznościowych.

            II.ORGANIZATOR:

            Małgorzata Kostrzębska - wychowawca grupy trzylatków

            ZASADY ORGANIZACYJNE KONKURSU

            1.W Konkursie mogą uczestniczyć dzieci z grup Przedszkola w Starych Załubicach.

            2.Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną prace.

            3.Konkurs polega na przygotowaniu tematycznej pracy i dostarczeniu jej do organizatora wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia.

            4.Tematem jest SKARPETKOSTWÓR.

            Zadanie polega na stworzeniu pluszowej zabawki ze skarpety. Forma i rodzaj wykorzystanych materiałów są dowolne. Przy wykonywaniu pracy dopuszcza się pomoc rodziców, dziadków i rodzeństwa.

            5.Ocena prac:

            Uczestników konkursu ocenia jury, w skład którego wchodzą osoby zaproszone przez organizatora.

            Jury dokonuje oceny wg następujących kryteriów:

             kolorystyka,

             oryginalność w realizacji tematu,

            materiały i technologia wykonania,

            ogólne wrażenia estetyczne,

            trwałość formy.

            Prace będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych: dzieci z grupy 3 i 4 latków oraz dzieci z grup 5 – 6 latków.

            Zgłoszone do konkursu prace będzie można odebrać osobiście po wystawie pokonkursowej.

            Prace, które nie zostaną odebrane do końca czerwca zostaną zutylizowane.

            7. Prace wraz z kartą zgłoszeniową są przyjmowane do dnia 10.06.2021

            8.O podziale, liczbie nagród rzeczowych (I, II, III miejsce) i wyróżnień decyduje Jury.

            Jury ma prawo nie przyznać wybranego miejsca/wyróżnienia, inaczej rozdzielić nagrody.

            9.Ogłoszenie wyników i nagrodzenie uczestników odbędzie się w czasie wystawy pokonkursowej

            17 czerwca 2021

            10.Organizator zastrzega sobie prawo do ogłoszenia wyników i zorganizowania wystawy w formie zdalnej, jeśli sytuacja epidemiczna będzie tego wymagała.

          • Warsztaty dla rodziców w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołominie

            25.05.2021

            Wołomińska Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna zaprasza na warsztaty dla rodziców.

            „CYFROWY ODWYK”

            Spotkanie odbędzie się w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołominie w dniu 02. 06.2021r. 17.00-19.00

            Zapisy telefoniczne w sekretariacie Poradni.

             

            „JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO SAMODZIELNOŚCI”

            – rzecz o motywacji oraz braniu odpowiedzialności za własne zachowania i obowiązki - warsztaty dla rodziców.

            Spotkanie odbędzie się w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołominie w dniu 09. 06.2021 r. godz. 17.00-19.00

            Zapisy telefoniczne w sekretariacie Poradni.

            W razie dużego zainteresowania istnieje możliwość zorganizowania kolejnej edycji.

             

            KONTAKT:

            Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wołominie

            ul. Legionów 85

            05-200 Wołomin

            tel: 22 546 81 84

            tel./fax: 22 776 27 85

            Godziny otwarcia:

            Sekretariat: Poniedziałek 9:00 – 17:00           Wtorek – Czwartek   8:15 – 16:15

          • "Podaruj czas" - potrzebna pomoc!

            19.05.2021

            Mama naszego ucznia potrzebuje pomocy. Zmaga się ze straszliwą chorobą i potrzebuje pieniędzy, aby opłacić leczenie - czy możemy jej pomóc?

            Klasa 2a podjęła się zadania zorganizowania kiermaszu zdobionych własnoręcznie tekstylnych toreb. Cały dochód z akcji zostanie przeznaczony na pomoc naszej mamie.

            Torebki będzie można zabrać ze sobą od 20.05.2021 r. ze stoiska ustawionego przy sekretariacie. Będzie tu też ustawiona skarbonka dla tych, którzy zechcą wesprzeć finansowo naszą akcję.

          • Zapraszamy na zebrania z rodzicami

            17.05.2021

            W dniach 24 i 25 maja odbędą się najbliższe spotkania z rodzicami.

            Zapraszamy wszystkich rodziców do udziału w zebraniach klasowych - to już ostatnie zebrania w tym roku.

            Rodziców, którzy chcieliby indywidualnie porozmawiać z nauczycielami uczącymi w danej klasie, zachęcamy do skorzystania z możliwości indywidualnej rozmowy z nauczycielem - wystarczy "wydzwonić" daną osobę korzystając z wideorozmowy na Teams.

          • Zdrowo jem, więcej wiem - projekt klasy 2b

            14.05.2021

            Klasa 2b to nasi szkolni eksperci od spraw zdrowego odżywiania, a to wszystko dzięki projektowi edukacyjnemu "Zdrowo jem, więcej wiem", który uczniowie z wielkim zapałem realizowali w ostatnich dniach.

            Piramida Zdrowia

            Podczas pierwszych zajęć z projektu przenieśliśmy się wspólnie wykonanym wehikułem do starożytnego Egiptu, aby zobaczyć jak wyglądały kiedyś piramidy. Widzieliśmy również film, dzięki któremu dowiedzieliśmy się jak one powstawały. Następnym elementem zajęć było dowiedzenie się jak zbudowana jest Piramida Zdrowia. Na zajęciach próbowaliśmy stworzyć klasową piramidę, która miała posłużyć nam jako wzór do wykonania własnych Piramid Zdrowia. Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że podstawą naszej piramidy jest ruch, który zapewnia nam prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Postanowiliśmy, że mimo tego, iż przed nami miały być zajęcia on- line nie zrezygnujemy z ruchu w różnej postaci, czy to spacerów, czy poprzez aktywność własną Stworzyliśmy wspólnie zdrowy jadłospis na cały dzień i podzieliliśmy się nim ze społecznością szkolną. Najciekawsze i najbardziej zaskakujące dla uczniów, podczas układania Piramidy Zdrowia okazał się fakt, że nie znaleźli w niej słodyczy. Po zajęciach i przedyskutowaniu tematów wielu uczniów postanowiło zmienić swoje nawyki żywieniowe. Podsumowaniem zajęć dotyczących Piramidy Zdrowia było wykonanie własnej Piramidy. Zaprosiliśmy zaprzyjaźnioną klasę 2 b do wzięcia udziału w zmaganiach o tytuł najlepiej wykonanej Piramidy. Wpłynęło wiele prac. Najwięcej głosów oddano na pracę Sebastiana Sowy z 2 b. Wyróżniono także prace Oliwki Sokołowskiej, Leny Beredy i Krystiana Sołowiej. Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i symboliczne nagrody.  Prace stały się dekoracją głównego szkolnego korytarza. Wzbudzały duże zainteresowanie wśród społeczności szkolnej.

            Woda źródło życia

            Kolejnym etapem zajęć projektowych było uświadomienie sobie jak ważna w życiu człowieka jest woda. Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia prezentacji dotyczącej tego jak wygląda krajobraz tam gdzie nie ma wody. Widzieliśmy również te miejsca gdzie wody mamy pod dostatkiem. Dzięki wspólnemu wykonaniu makiety Magiczny strumień..." na własne oczy przekonaliśmy się, że świat dzięki wodzie tętni życiem.  Zdaliśmy sobie sprawę, że podobnie jest z naszym organizmem. Dzięki tym zajęciom wiemy, że organizm ludzki w 2/3 składa się z wody i to dzięki niej może właściwie funkcjonować. Przy okazji stworzyliśmy wielki rysunek prezentujący sylwetkę dziecka 9 letniego w skali 1:1 i zaznaczyliśmy orientacyjnie ile znajduje się w nim wody. Sprawdziliśmy także jak możemy rozpoznać, że zbyt mało wody spożywamy. Wiemy, że wyznacznikami niedoboru wody są zaburzenia  koncentracji uwagi, bóle głowy, suchość skóry, suchość w ustach itd. Umiemy odpowiednio się nawadniać. Wiemy, że należy pić często i małymi łykami. Umiemy też stworzyć własny napój izotoniczny. Kolejnym etapem zajęć było przeprowadzenie doświadczenia: przenoszenie wody gąbką. Dzieci po tym doświadczeniu zorientowały się, że nasz organizm jest jak gąbka, pochłania wodę, ale także ją traci, choćby podczas ruchu. Tak jak w eksperymencie woda wykapywała na podłogę, tak my podczas codziennych funkcji życiowych gubimy wodę: przez mocz, pot, łzy. Refleksją z zajęć było to, że woda jest tak cenna, że nie można jej bez potrzeby marnować. Podczas burzy mózgów "Co jest najlepsze do picia?" uczniowie stwierdzili, że lepsze są wody, które mają jakiś smak, ale po nich ciągle chce się pić. Sprawdziliśmy ich etykiety i okazało się, że znajduje się w nich dużo cukru i często substancje, które zmieniają kolor i smak. Niekiedy nie ma w ich składzie sugerowanych w nazwie soków, zastępują je koncentraty i aromaty.

            Jako podsumowanie zajęć przygotowaliśmy plakaty, aby zachęcić innych uczniów w szkole do picia wody, bo jest to źródło życia i zdrowia. Do wykonania prac zachęciliśmy także zaprzyjaźnioną klasę 2 b. Jako podsumowanie realizowanych treści przeprowadziliśmy „Quiz wiedzy o wodzie”. Dzięki niemu okazało się, że klasa doskonale poradziła sobie z odpowiedzią na pytania. To zachęciło  nas do stworzenia gry Milionerzy, w którą może zagrać każdy uczeń w szkole, aby inni mogli sprawdzić wiedzę w tym zakresie. Podajemy link: https://learningapps.org/view20041751?fbclid=IwAR0_wXUG9uG7PB1itqnqIRVk2kryEDgCeod3_TJSmjO8aWKamhq94q9Q9Ds  i zachęcamy do zweryfikowania swojej wiedzy.

            Dla chcących poszerzyć wiedzę w zakresie zdrowego odżywiania i ruchu polecamy odwiedzenie strony http://www.aktywniepozdrowie.pl/ gdzie znajduje się wiele cennych wskazówek dotyczących zdrowego trybu życia.

          • 17 maja wracają do nauki stacjonarnej uczniowie kl. 8, 7 i 4

            13.05.2021

            Przypominamy, że od poniedziałku 17 maja do nauki stacjonarnej wracają uczniowie kl. 8, 7a, 7b, 4a i 4b.

            Zajęcia stacjonarne będą się odbywały według dotychczasowego planu lekcji, niewielkie zmiany musieliśmy nanieść jedynie w klasie 8. Plan dla klasy można sprawdzić w dzienniku elektronicznym, jednak dla pewności załączamy poniżej pliki z planami poszczególnych klas:

            plan 4a   plan 4b   plan 7a   plan 7b   plan 8

            W tygodniu 17-21 maja każda klasa ma przydzieloną jedną salę lekcyjną, w sali tej będą się odbywać wszystkie lekcje tej klasy, poza informatyką i wf.

            Uczniowie klas IV-VII zapisani obiady na będą mogli korzystać z posiłków w sali 15 w godzinach 12.25-12.40. Dla poszczególnych klas będą przydzielone osobne stoliki.

            Podział szatni pozostaje bez zmian - uczniowie kl. 4 korzystają z szatni przy sklepiku szkolnym, uczniowie 7 i 8 klas - z indywidualnych szafek.

            Przerwy 5 min. i 10 min. uczniowie spędzają w salach lekcyjnych, natomiast na dłuższych przerwach wychodzą na dziedziniec przy hali sportowej (przy sprzyjających warunkach atmosferycznych).

            Nadal w przestrzeniach wspólnych (korytarze, toalety) obowiązuje noszenie maseczek, a przy wejściu do szkoły należy obowiązkowo zdezynfekować ręce.

            Przypominamy, że uczniowie klas 5 i 6 nadal uczą się zdalnie, a dni 24 - 28 maja są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych.

          • Regulamin szkolnego konkursu

            05.05.2021

            „NAJPIĘKNIEJSZA KAPLICZKA MATKI BOŻEJ”

            Regulamin szkolnego konkursu

                                                                                          

             „NAJPIĘKNIEJSZA KAPLICZKA MATKI BOŻEJ”

             

            Cele:

                   - przypomnienie uczniom poprzez twórczość plastyczną o chrześcijańskiej

                    tradycji naszego kraju,

                    - rozbudzanie zainteresowań sztuką ludową ,,małej ojczyzny’’,

                   - uświadamianie roli sztuki jako narzędzia wypowiadania myśli, uczuć i

                   przeżyć,

                  - zachęcenie uczniów do twórczej działalności plastycznej i pokazanie

                   nieprzemijającego piękna małych form architektury sakralnej,

                 - pobudzanie i rozwijanie aktywności artystycznej dzieci.

             

            1.Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-III szkoły podstawowej.

            2. Przedmiotem konkursu jest przestrzenna kapliczka wykonana dowolną techniką, o rozmiarach nie większych niż 50x 50x 50cm.

            3. Oceniane będą:

               - zgodność wykonanych kapliczek z tradycją ludową a zarazem pomysłowość technologiczna (oryginalność rozwiązań, technik).

            4. W konkursie mogą wziąć udział jedynie prace indywidualne.

            5.Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody uczestnika konkursu na

               publikowanie uzyskanych wyników na stronie internetowej szkoły.

            6.Pracę należy czytelnie opisać (pismem drukowanym):

                - imię, nazwisko klasa.

            1. Kapliczki oceni komisja konkursowa powołana przez organizatorów.
            2. Prace należy składać u organizatorów konkursu, termin składania prac upływa 21.05.2021 r.
            3. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród nastąpi dn. 01.06.2021 r.
            4. Prace zostaną zaprezentowane na wystawie w szkole i parafialnym kościele.

             

            Serdecznie zachęcamy uczniów do udziału w konkursie.

             

            Organizatorzy konkursu:

            Katechetka p. M. Rybak, p. K. Jernaś, p. E. Rudy.

             

          • Harmonogram powrotu uczniów do stacjonarnej nauki w naszej szkole

            30.04.2021

            Małymi krokami wracamy do normalności! Od 4 maja br. do szkoły wracają wszystkie dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a w kolejnych tygodniach stopniowo starsi uczniowie. Od 31 maja br. szkoły i placówki oświatowe będą funkcjonowały w trybie stacjonarnym - możemy przeczytać na stronie MEiN.

            Sytuacja epidemiczna na tyle się poprawia, że w reżimie sanitarnym i przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa wracamy do normalnej pracy szkół. Dzięki decyzji rządu stopniowo, przez cały maj, do stacjonarnej pracy będą wracały poszczególne szkoły i placówki - wyjaśnia MEiN.

            Ogólne zasady, czyli kto i kiedy wraca do nauki stacjonarnej w naszej szkole:

            • Od 4 maja br. uczniowie wszystkich klas I-III szkół podstawowych wracają  do nauki stacjonarnej w szkole. 

            Lekcje będą się odbywały według planu zajęć sprzed nauczania zdalnego. Dla przypomnienia poniżej publikujemy plany dla klasy 1b, 2b i 3b.

            1b.pdf                                   2b.pdf                             3b.pdf

            Dla uczniów pracujących stacjonarnie będą wydawane obiady - w godzinach 11.15 - 11.45.

            W reżimie sanitarnym będzie również pracowała świetlica szkolna. Nadal apelujemy do Państwa, aby z opieki świelicowej korzystały tylko te dzieci, które nie mają zapewnionej opieki w domu. W miarę możliwości ograniczajmy czas przebywania dzieci na świetlicy.


            • Od 17 maja br. uczniowie klas IV-VII przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym (50 proc./50 proc.

            W przypadku uczniów naszej szkoły oznacza do powrót na teren szkoły uczniów klas VIII, VII a, VII b oraz IV a i IV b. Uczniowie klas V i VI nadal będą uczyli się zdalnie.

            • Od 31 maja br. wszyscy uczniowie uczą się już stacjonarnie.
          • Organizacja pracy klas I-III od 23.04.2021 r.

            23.04.2021

            Od dnia 26.04.2021 r. do dnia 2.05.2021 r. w województwie mazowieckim wprowadza się nauczanie hybrydowe w klasach I-III.



            W naszej szkole  od dnia 26.04.2021 r. do dnia 2.05.2021 r. stacjonarnie, zgodnie z  załączonym planem zajęć (ten plan zajęć stacjonarnych, który obowiązywał przed zawieszeniem zajęć) uczyć się będą uczniowie klasy 1a, 2a i 3a.Uczniowie klasy 1b, 2b i 3b w tym okresie będą mieć nauczanie zdalne - zgodnie z obecnie obowiązującym harmonogramem zajęć zdalnych.


            W okresie nauczania hybrydowego świetlica szkolna sprawuje opiekę wyłącznie nad uczniami uczęszczającymi na zajęcia stacjonarne oraz dzieci osób bezpośrednio zaangażowanych w walkę z Covid-19 (wymagane oświadczenie rodzica).
            W okresie nauczania hybrydowego w szkole wydawane są posiłki tylko dla uczniów uczęszczających na zajęcia stacjonarne.


            Biblioteka szkolna jest czynna stacjonarnie. Uczniowie korzystają z biblioteki grupowo, pod opieką wychowawcy w terminie ustalonym z bibliotekarzem.


            Aktualne plany zajęć poszczególnych klas dostępne są  już w dzienniku elektronicznym lub poniżej:

            Klasy uczące się stacjonarnie: kl_1_a.pdf, kl_2_a.pdfkl_3a.pdf.

            Klasy uczące się zdalnie: kl_1_b.pdf, kl_2b.pdfkl_3b.pdf.



            Szczegóły w zarządzeniu dyrektora opublikowanym na stronie internetowej szkoły i dzienniku elektronicznym (pliki szkoły).

          • Małymi krokami wracamy do stacjonarnej pracy

            23.04.2021

            Na razie, od poniedziałku, 26 kwietnia uczniowie z klas I-III będą mieli zajęcia hybrydowo. 

            Planujemy, by do stacjonarnej nauki na terenie szkoły wróciły w przyszłym tygodniu klasy 1a, 2a, 3a. Uczniowie pozostałych klas będą się uczyć jak dotychczas - zdalnie.

            Z ostatecznymi decyzjami i szczegółowymi rozwiązaniami musimy poczekać do popołudnia - wtedy powinny być już opublikowane akty prawne regulujące pracę szkół od 26 kwietnia.

            Prosimy zatem zaglądać na naszą stronę internetową i do dziennika elektronicznego.