Innowacje pedagogiczne
Innowacja pedagogiczna - "Ruch, słuch, słowo - z logorytmiką bawię się wesoło"
mgr Agnieszka Pisarek
Nadrzędnym celem programu jest rozwijanie umiejętności komunikowania innym o swoich potrzebach i emocjach oraz stymulowanie rozwoju dziecka poprzez zabawę w atrakcyjnych formach ruchowo - słowno - słuchowych.
Cele ogólne
- profilaktyka logopedyczna
- usprawnianie słuchowe i ruchowe
- wyrabianie szybkiej reakcji na bodziec dźwiękowy
- wspieranie sprawności dużej i małej motoryki
- rozwijanie świadomości schematu własnego ciała
- wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego
- kształtowanie prawidłowej artykulacji oraz fonacji
- usprawnienie aparatu artykulacyjnego i ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej
- kształtowanie słuchu fonematycznego
- usprawnianie pamięci słuchowej
- wspomaganie koncentracji uwagi
- rozwijanie poczucia rytmu, tempa oraz metrum
- ćwiczenia koordynacji słuchowo-słowno-ruchowej
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
- pobudzanie rozwoju mowy.
Czas realizacji: listopad 2018 - czerwiec 2019
Innowacja pedagogiczna - "Mały matematyk"
mgr Małgorzata Szewczyk
Głównym zadaniem a zarazem nadrzędną wartością przedszkola jest rozwój dziecka. Kierunki pracy pedagogicznej powinny opierać się na potrzebach i możliwościach dzieci. Nauczyciel w swojej pracy powinien wspierać między innymi rozwój aktywności poznawczej, nastawionej na poznanie samego siebie i otaczającej go rzeczywistości, co pozwoli na osiągnięcie przez dzieci dojrzałości szkolnej. W edukacji przedszkolnej ważne jest przygotowanie dziecka do uczenia się matematyki w szkole.
Cel główny: Aktywizowanie procesów myślenia, kształtowanie dojrzałości psychicznej do uczenia się matematyki
Cele szczegółowe:
- aktywność i samodzielność podczas podejmowania działań z zakresu edukacji matematycznej
- wzbogacanie wiedzy matematycznej
- dostarczanie pozytywnych emocji
Dominującymi metodami w kształtowaniu pojęć matematycznych podczas realizacji innowacji pedagogicznej będą metody czynne:
-
metoda samodzielnych doświadczeń,
-
metoda zadań stawianych dzieciom przez nauczyciela,
-
metoda ćwiczeń, która prowadzi do utrwalania pojęć i umiejętności.
Czas realizacji luty 2019 - czerwiec 2019
-