• „Małomównego też można skłonić do mówienia (…). Do każdego można dopasować jakiś kluczyk.” - Małgorzata Musierowicz
           
          Pedagog specjalny -  Agnieszka Piasecka
           
          konsultacje dla uczniów i rodziców:
           
          poniedziałki 8.30-9.30, 12.30-13.30
          wtorki 8.30-9.30
           
          godzina dostępności dla uczniów i rodziców:
          poniedziałki 13.30-14.30
           
          Gabinet pedagoga specjalnego
           
           
          Do zadań pedagoga specjalnego w szkole należy:
          1. współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w: 
            a) podejmowaniu działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062 oraz z 2022 r., 975),
            b) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki, 
            c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
            d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
          2. współpraca z zespołem planującym i koordynującym kształcenie specjalne w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu ­edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy ­psychologiczno-pedagogicznej;
          3. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w: 
            a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,
            b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
            c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych, 
            d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;4)    udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom uczniów i nauczycielom;
          4. współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami,
          5. przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły w zakresie zadań określonych w pkt 1–5.