• Wyprawka dla trzylatka

            26.07.2022

            Już niedługo szeregi naszych przedszkolaków zasilą nowe dzieci. Czekamy na trzylatki i już dziś trzymamy za nie kciuki (za rodziców również).

            Drodzy Rodzice,

            cieszymy się, że Wasze dziecko dołączy do społeczności Przedszkola w Starych Załubicach. Jesteśmy przekonani, że będzie to szczęśliwy i bezpieczny czas dla Państwa i dzieci. Początki będą trudne, bo ciężko dzieciom rozstać się z rodzicami i zostać w nowym miejscu pod opieką nowych, nieznanych osób. Ciężko też rodzicom zostawić swoje skarby pod opieką obcych osób. Musicie się Państwo uzbroić w cierpliwość, bo zanim dziecko poczuje się bezpiecznie w nowym miejscu musi minąć trochę czasu.

            Dziecko rozpoczynające przedszkole musi być odpieluchowane, ponieważ w przedszkolu nie ma możliwości zmiany pieluch - nie posiadamy odpowiedniej bazy i wyposażenia. Idąc do przedszkola dziecko żegna się też z butelkami, smoczkami i papkami do jedzenia.

            Aby dziecku było łatwiej w przedszkolu warto zadbać, by jadło samodzielnie, by próbowało samodzielnie się ubierać. Panie chętnie dzieciom pomagają we wszystkich czynnościach, ale im dziecko jest bardziej samodzielne, tym łatwiej funkcjonować mu w grupie.

            Początki wszędzie bywają trudne. Adaptacja u jednych dzieci przebiega bardzo szybko, a u innych jest rozłożona w czasie. Jedne dzieci wydają się być szczęśliwe w przedszkolu, a po pewnym czasie przeżywają kryzys, inne adaptują się długo i wylewają przy tym dużo łez. Pierwsze dwa tygodnie w przedszkolu są dla dzieci i rodziców zazwyczaj trudne. Nawet jak dziecko jest w dobrym nastroju, a widzi płaczące dzieci, płacz mu się udziela.Ważne, aby z dziećmi rozmawiać o przedszkolu, bawić się w przedszkole, opowiadać i czytać książeczki, by oswoić dziecko z nową sytuacją. Nigdy nie straszcie dziecka przedszkolem, chyba że chcecie, by było tylko z Wami w domu. Mówcie dziecku prawdę, bądźcie cierpliwi, spokojni i pozytywnie nastawieni.

            Przedszkole jest czynne od 7.00 do 17.00. Dni w przedszkolu wyglądają bardzo podobnie. O 9.00 jest śniadanie, potem organizowane są zajęcia dydaktyczne. Potem dzieci wychodzą na plac zabaw. O 12.00 jest obiad, po obiedzie grupa udaje się na odpoczynek. Niektóre dzieci śpią, niektóre odpoczywają przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej. O 15.00 jest podwieczorek. Po obiedzie jest czas na dowolne zabawy. Ważne jest, aby przyprowadzić dziecko najpóźniej do godziny 8.30 i nie odbierać w porze leżakowania.

            W pierwszych dniach przedszkola warto skrócić dziecku pobyt w przedszkolu, by rozstanie z rodzicem nie było zbyt długie.


            Na 1 września prosimy przygotować dzieciom:

            -poduszeczkę,

            -cienką kołderkę lub powleczony kocyk

            -prześcieradło z gumką (wymiary min. 140x70),

            -piżamkę,

            -kapcie (wygodne i łatwe do wkładania - bez sznurowadeł),

            -bieliznę i ubranie na zmianę (odpowiednie do pory roku),

            -mały ręczniczek z zawieszką,

            -chusteczki mokre i suche,

            -szczoteczkę, pastę, kubek.

            Prosimy o podpisanie wszystkich rzeczy (ręcznika, pościeli, ubrań, kapci). Dobrze, aby razem z dzieckiem robić zakupy do przedszkola, by wiedziało, jak wyglądają jego rzeczy.

            Nasze przedszkole zapewnia grupom przedszkolnym wspólne przybory plastyczne, alej jeśli zechcecie Państwo wspomóc nas (my możemy wtedy zaoszczędzone środki przeznaczyć na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów artystycznych), możecie skompletować zestaw "niezbędny" w przedszkolu:

            - kredki drewniane grube,

            -ryza papieru białego A-4,

            -ryza papieru kolorowego A-4,

            -2 szt blok techniczny biały A-4,

            -2 szt blok techniczny kolor A-4,

            -klej w sztyfcie 4 szt,

            -nożyczki,

            -bibuła zestaw,

            -brystol dowolny kolor 2 szt,

            -pędzelek.

          • Wyprawka pierwszoklasisty

            25.07.2022

            Jeśli myślicie  już o przygotowaniach do nowego roku szkolnego, przygotowaliśmy dla Was "ściągawkę", która pomoże Wam w zakupach szkolnych.

            Lista dla pierwszoklasisty:

            · komplet podręczników Szkolni Przyjaciele wyd. WSiP, New English Adventure 1   i ćwiczeń – podręczniki i ćwiczenia zapewnia szkoła, dzieci otrzymają je w pierwszych dniach września, rodzice kupują tylko podręcznik do religii: W imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego, Wyd. Katechetyczne, Warszawa

            · zeszyty:  2 w cienkie linie [czerwone i niebieskie] lub wyraźnie zaznaczone grube i cienkie linie, 3 zeszyty w kratkę (do języka angielskiego, matematyki, religii) – wszystkie 16 k,  bez marginesów,

            · tornister – nie plecak (tornister jest usztywniany – dzięki temu zdecydowanie lepszy dla kręgosłupa, poza tym zeszyty i książki nie będą mieć pozaginanych rogów, a dzięki przegródkom, dziecku będzie łatwiej odnaleźć różne rzeczy. Zwrócić także należy uwagę na to, czy tornister, który chcemy kupić, jest lekki, ma atesty i pozytywną opinię któregoś z instytutów badających produkty dla dzieci. To będzie gwarancja jakości i bezpieczeństwa dla młodego kręgosłupa. Ważne jest, aby miał elementy odblaskowe. Jeśli zdecydujecie się Państwo na plecak na kółkach, szczególnie ważne jest dopasowanie go do wzrostu dziecka, wiele plecaków ma zbyt krótkie rączki i powoduje nieprawidłową postawę)

            · pudełko śniadaniowe + bidon (nieobowiązkowe, ale się przydaje)

            · piórnik, a w nim tylko:

             Ø 2 miękkie ołówki (mogą być trójkątne)

            Ø temperówka z pojemniczkiem

            Ø gumka

            Ø klej w sztyfcie

            Ø linijka 15-20 cm z widoczną podziałką

            Ø nożyczki z zaokrąglonymi końcami (jeśli dziecko jest leworęczne – dla leworęcznych)

            · kredki ołówkowe i świecowe (w oddzielnym piórniku lub trwałym opakowaniu)

            · przybory do pozostawienia w sali:

               farby plakatowe 12 kolorów + 2 pędzle o różnej grubości + pojemnik na wodę z przykrywką uniemożliwiającą wylanie się wody

               ryza papieru mi kolorów i biała

               klej introligatorski

               blok techniczny A4 biały i kolorowy ×2

               papier kolorowy (wycinanki) nie może być samoprzylepny

                szary papier

                pastele olejne

                dowolny kolor brystolu (1 arkusz)

                plastelina 8 kolorów

                2 teczki z gumką (na prace plastyczne i prace kontrolne)

            · strój gimnastyczny: granatowe/czarne spodenki, biała koszulka, buty sportowe (również do chodzenia po szkole), worek

            · obuwie na zmianę + worek

            · strój galowy: granatowe (czarne) spodnie/spódniczka, biała koszula (bluzka) na rozpoczęcie roku i inne uroczystości szkolne

            UWAGA: Worek ze strojem gimnastycznym, worek z obuwiem zmiennym, tornister, piórnik, bloki i inne rzeczy należy obowiązkowo podpisać (nożyczki i gumkę również!). Nowa sytuacja, emocje, obowiązki, mogą sprawić, że pierwszoklasista (choć nie tylko) może zapomnieć, które rzeczy są jego lub pomylić podobne przedmioty. Szczególnie ważne jest to również z uwagi na to, że w tym roku szkolnym musimy stosować specjalne obostrzenia sanitarne, które wykluczają np. korzystanie ze wspólnych przyborów czy pożyczanie ich od kolegi/koleżanki

          • OD PONIEDZIAŁKU RUSZAMY Z PÓŁKOLONIAMI!

            01.07.2022

            Od poniedziałku rusza akcja półkolonijna w naszej szkole. Zapraszamy od 7.30 do świetlicy szkolnej.

            Ramowy plan półkolonii:

            poniedziałek

            Dzień spędzamy na terenie ZSP w Starych Załubicach

            od 7.30 zbiórka

            9.00 śniadanie

            9.30 – 12:00 – gry i zabawy integracyjne

            12.00-13.00 – warsztaty kulinarne

            13:00 obiad

            13:30 warsztaty z kodowania i programowania

            15:00 podwieczorek

            do 16:30 – swobodne gry i zabawy

            wtorek

            Dzień spędzamy na terenie ZSP w Starych Załubicach

            od 7.30 zbiórka

            8:00 gry i zabawy

            9.00 śniadanie

            10.00 warsztaty w bibliotece w Starych Załubicach 10.00-11.00.

            13:00 obiad

            13:30 warsztaty filmowe

            15:00 podwieczorek

            15:30 podsumowanie zajęć i obejrzenie nagranych filmów

            środa

            7.30 – zbiórka

            8:00 – 9:00 – zapoznanie z harmonogramem dnia, rozmowa na temat zasad zachowania na basenie i w miejscach publicznych

            9.00 - śniadanie

            9.15 - wyjazd na basen w Markach /prosimy, aby każde dziecko miało na wyjazd: czepek, klapki, ręcznik oraz strój kąpielowy/kąpielówki/

            12.00 obiad

            12.30 gry i zabawy na terenie szkoły

            13:30-14:00- warsztaty kulinarne

            14:00-15.00 – spacer do lodziarni

            15:00-15:30- podwieczorek

            15:30-16:30 –podsumowanie zajęć i obejrzenie fotorelacji

            czwartek

            od 7.30 - zbiórka

            8.00 - śniadanie

            8.30 Wyjazd do gospodarstwa agroturystycznego „Dolina Bobrów”.

            /prosimy, aby każde dziecko miało na wyjazd: /prosimy, aby każde dziecko miało na wyjazd nakrycie głowy, ubranie dostosowane do warunków pogodowych, wygodne buty, nie zabieramy ze sobą słodyczy i napojów gazowanych, organizator zapewnia suchy prowiant i napoje/

            Obiad po powrocie z wycieczki

            16.30 zakończenie dnia

            piątek – opiekun: A. Kowalczyk

            7.30 – 8.00 – zbiórka

            8.00-8.45 - Zajęcia plastyczne

            8:45 - śniadanie

            9.15 - wyjazd do kina Helios w Wołominie na film „Minionki”

            /prosimy, aby dzieci nie zabieramy ze sobą słodyczy i napojów gazowanych, można wziąć kieszonkowe na zakupy w barku na terenie kina/

            13:00 obiad

            13.30 - zajęcia plastyczne

            15.00 – podwieczorek

            15.30 - uroczyste zakończenie półkolonii

            Każdego dnia zapewniamy wyżywienie:

            - śniadanie, obiad i podwieczorek;

            - wodę do picia.