• OP B - pięciolatki

          •  

            Zagadki

            Jak ten kwiatek się nazywa,
            co słowo „pan” w nazwie ukrywa?(tulipan)

            Kolorowe i pachnące,
            zakwitają wiosną.
            Można spotkać je na łące,
            w parku i w ogródku rosną.(kwiaty)

            Po marcu przyjeżdża w kwiecistej karecie
            Przed majem odjeżdża, czy wiecie?(kwiecień)

            Zobaczysz je wiosną,
            gdy na wierzbach rosną
            Srebrne futra mają,
            jak się nazywają? (bazie, kotki)

            Nadchodzi po zimie,
            znasz dobrze jej imię.
            Kroczy w kwiatów pąkach
            i w promieniach słonka (wiosna)

            Swym czerwonym dziobem

            chwali się od rana,
            Na jednej nodze stoi
            zna ktoś tego Pana? (bocian)


             

            Mówią – że w nim jak w garncu,

            nieustanna zmiana.

            Słońce grzeje w południe,

            mrozek szczypie z rana,

            a do tego jeszcze

            przelatują deszcze! (marzec)

             

            Wiosną na drzewie się zieleni, ale

            opada na jesieni.(liść)


            Wiosenna kolorowanka do druku


            Miłego 1 DNIA WIOSNY :)

             

             

            Kolorowa konewka 

            Rzeczy, których potrzebujesz:

            * duża plastikowa butelka,

            * gwoździki,

            * młotek,

            * flamastry, markery lub farby

            Niezbędna pomoc dorosłej osoby:)

            1. Butelkę z pomocą osoby dorosłem dobrze umyj, oczyść z naklejki.  Tego typu butelki są. zazwyczaj po płynach do prania czy zmiękczających. Kwiatki nie powinny mieć z nimi kontaktu:)
            2.  Poproś osobę dorosła aby za pomocą cienkiego gwoździka i młotka podziurawił zakrętkę od butelki.

             

             

             

             

             

             

             

                   3. Na gotowej butli narysuj niezmywalnymi markerami kolorowe obrazki lub wzorki. Ozdoby wiosenne można więc tworzyć w różny sposób, przy użyciu wielu środków. Najważniejsze, żeby wszystko było kolorowe, radosne i pokazywało nadchodzącą wiosnę :).


             


            Praca twórcza

            Zabawa kształtująca duże grupy mięśniowe „Przekopujemy ziemię”.
            Dziecko naśladuje ruchem ciała kopanie ziemi łopatą (skłony tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopania i odkładanie ziemi, akcentowanie przytupnięciem).

            Ćwiczenie tułowia – skręty „podlewanie”.

            Dziecko stoi  w lekkim rozkroku ręce ma lekko ugięte i złączone. Dziecko wykonuje wymachy ramion w lewo i w prawo zataczając wysoki łuk, jakby podlewały kwiaty konewką.

            Do krasnala przybiegł zajączek.

            Zabawa z elementami czworakowania. Dziecko naśladuje skoki zajączków (całe dłonie oparte przed sobą na podłodze, dociąganie nóg do rąk). Odpoczynek – siad skrzyżny – zajączek  nasłuchuje czy nikt nie wchodzi do ogródka.

            Krasnal postanowił dalej szukać wiosny.

            Przed sobą ujrzał rzeczkę. Bardzo chciał przejść na drugi brzeg więc musiał poszukać kładki. Zabawa z elementami równowagi. Dziecko przechodzi po rozciągniętej skakance.

            Ciekawa strona edukacyjna dla przedszkolaków:)

            http://www.wierszedladzieci.pl/


            Klocki w rzędzie lub w szeregu

            Cel - zrozumienie, że po przestawieniu klocków nie zmienia się ich liczba

            Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi ile ich jest. Dorosły przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza. W następnym ćwiczeniu to dorosły układa klocki, przelicza je i oświadcza ile ich jest. Dziecko przekłada liczmany i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dorosły stwierdza: Tak jest tyle samo... Jeśli chcesz, możesz sprawdzić.